loading...
سن پاتوق sanpatogh
اطــــــــــــــلــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــات

» بــــــســم الــلــه الـــرحـــمـــنــ الــرحــــيــــم «

» بــه  پــــایــگاه تفـــریحی ســــن پـــــاتــــوقــــ خــــوش آمــدید «

»  ســـن پــــاتــــوقـــــ در زبان ترکی یعنی پـــاتــــوقــــ تـــو «

» به علت بــــــــروز بـــــــودن از صفحات دیگر بازدید کنید «

» الـلـهـم صـلـی عـلـی مـحـمـد و الــ مـحـمـد و عـجـل فـرجـهـم «

» تـمـام مـطـالـب ایـن سـایـت طـبـق قـوانـيــن جـمـهـور اسـلامـی ایـران هـسـت «

« ما در روز بیشتر از 10 مطلب میزاریم پس از صفحه هات دیگر نیز بازدید کنید »

.:: برای سفارش تبلیغات یا تماس با ما از ایمیل استفاده کنید sanpatogh@gmail.com ::.

تولبار سایت
Get our toolbar!

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عـــــــــــکس 3ــــکـــ30 در ساحــــــــــل خـــــــــزر!!!!+18 14 14385 ami
طراحی رایگان بنر برای شما 77 7172 mra2000
دخترا یکی زیاد کنن پسرا یکی کم کنن....بازی بدون عضویت 10 2540 morteza
از تولید به مصرف+عکس(اگه جنبه داری ببین،اگه نه نیا حواهشا 5 2273 morteza
درد دلـــــــــ با آقایــــــــ ایرانسلـــــــــــــــ خیلی جالب 4 1341 morteza
عــکــس های کم یاب و زیبا (نبینی نصف عمرت...) (آپدیت پذیر) 186 6645 turkam
پیش بینی 3 1137 mina
شوخی با رونــــــــــــــالدو و مســـــــــــی 2 1460 mina
تفاوت های جالب زن و دوست دختر(فقط خنده) 3 2038 samira2013
10 عدد از ترسناکــــــــــ ترینـــــــ شکنجه‌های قرون وسطی! 2 1367 3257539797
مناجات نامه خواجه عبدالله ..:: رایــــــــانه ایــــــــــ ::.. 2 1121 3257539797
چرا یک دانش جو نمی تواند درس بخواند ؟ § طنــــــــــــــــــز 0 961 sub98
عکس های مــــــتـــــــــحـــــــــــرک (اپدیت پذیر،با لینک سالم) 1 1107 sanpatogh
بدن کاریکاتوریستی که به پیامبر توهین کرده بود سوخت ( حتماً بخونید) 1 1416 turkam
تست خنده دار 0 955 sub98
ماجرای طنـــــــــز ( نخونی از دستت رفته) 0 1146 sub98
یاد گرفتن زبان ترکی ............. 4 1642 sanpatogh
دانلود نسخه ی بازی پرندگان خشمگین جنگ ستارگان 0 954 sub98
خنــــــــــــــــــده بـــــــــــــــــازار 1 1063 sanpatogh
رکورد بازی انلاین فکری در اینجا 2 1080 sub98
S♥ P بازدید : 569 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

30مطلب متفاوت در ادامه با منبع

 

خداحافظی با ماوس، سلام به تاچ پد

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


آیا به زودی تاچ پدهای مجزا جایگزین موس می‌شوند؟ اپل، HP و دیگر برندها روی این مساله سرمایه گذاری کرد‌ه‌اند.

در این مدت زمان کوتاهی که به آغاز به کار رسمی ویندوز ۸ مانده است، آنچه زیاد به گوش می‌رسد واژه "لمسی" است. صفحه نمایش‌های لمسی، تبلت‌ها، اسلیت‌ها (Slate)، پنل‌های لمسی اضافه شده به لپ تاپ‌های قدیمی و قابلیت لمسی شدن در دسکتاپ‌ها همه و همه از هر راهی که شده خود را وارد دنیای لمسی‌ها کرده‌اند. در این تب و تاب لمسی شدن، مایکروسافت هم تمام تمرکز خود را معطوف تاچ پدها کرده است و حتی در برنامه‌های جاه طلبانه شرکت‌های جزیی مثل سیناپتیک نیز حرف از لمسی شدن به گوش می‌رسد.

در حالی که همه جا سخن از پدیده لمسی شدن است، گرایش‌های مهم دیگری در پشت صحنه در حال شکل‌گیری می‌باشد. زمانی بود که وقتی حرفی از تاچ پدهای مجزا به میان می‌آمد مفهوم و شکل ناشناخته‌ای در ذهن ایجاد می‌شد (حتی ترک پد جادویی اپل نیز در ابتدای کار نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند) اما باید گفت که امروزه این ابزارها جایی در میان دیگر ابزارهای کامپیوتری برای خود باز کرده‌اند، به ویژه در سیستم‌هایی که امروزه با تاچ پد ارایه می‌شوند.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


اگر بخواهیم مثالی از این قبیل دستگاه‌ها به میان بیاوریم HP Spectre One all-in-one بهترین مورد است. این دسکتاپ ارایه شده توسط شرکت به قیمت ۱۲۹۹ دلار، شامل صفحه نمایش ۲۳ اینچی ۱۰۸۰p است که البته لمسی نیست. چون در عوض مجهز به تاچ پد مجزایی است که با صفحه نمایش و کیبورد وایرلس این مجموعه سازگار می‌باشد.

اخیرا برند Vizio با تولید لپ‌تاپ‌های جدید و دسکتاپ‌های All-in-one وارد بازار کامپیوتر شده است. در دسکتاپ‌های این مدل موس حذف شده و به جای آن تاچ پد جایگزین شده است. با اتصال از نوع بیسیم در این مدل و نبود بهینه سازی لازم برای ویندوز ۸ مسلما این مدل به نوع دلخواه ما در تجربه کار با تاچ پد تبدیل نخواهد شد اما خب می‌توان از آن به عنوان مثالی از تمایل دیگر تولیدکنندگان برای جاگزینی تاچ پد به جای موس نام برد.

با ورود ویندوز ۸ مایکروسافت نیز نشان داد که به دنبال سهم بیشتری در دنیای لمسی ها است. به این معنی که هم تاچ پدهای استفاده شده در لپتاپ‌ها و هم تاچ پدهای مجزا به زودی با هر دو گروه دسکتاپ‌ها و لپتاپ‌ها استفاده خواهند شد.

طبق خبرهایی که این چند وقت از نمونه‌های ارایه شده توسط تولیدکنندگان مختلف به گوش می‌رسد، می‌توان گفت که تمایل به تولید تاچ پدهای مجزا روز به روز در حال افزایش است. اما چقدر منطقی است که بخواهیم در عرض مثلا دو سال تاچ پد را با موس، این وسیله قابل احترام در کامپیوترها، جایگزین کنیم؟ چقدر موفق خواهیم بود؟

موس، با کلیدهای راست و چپش، اسکرول و سنسور اپتیکال یا در مدل‌های قدیمی‌تر ترک بال، چنان جایی در دنیای کامپیوتری ما باز کرده است که جایگزین کردنش آسان نیست. در طول این سال‌ها که از ظهور ماوس می‌گذرد تغییرات چندانی در تکنولوژی ساخت آن ایجاد نشده است به غیر از تغییر در روش اتصال آن به کامپیوتر از PS/2 به USB، اتصال بیسیم و بلوتوث. در برخی از مدل‌ها نیز سنسورهای لمسی به قسمت بالایی یا کناری اضافه شده‌اند که در واقع در مفهوم اولیه استفاده از ماوس تغییر چندانی ایجاد نکرده‌اند و با تکنولوژی جدیدی که قرار است از این پس از آن به جای موس بهره بگیریم (تاچ پد) بسیار فاصله دارد.

باید گفت که با این روند رو به رشد تولید دستگاه‌های لمسی مثل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، و به زودی کنسول‌های بازی مثل Nintendo Wii U تنها غریب قصه ما ماوس خواهد بود. مخصوصا برای لپ تاپ‌ها. اینکه به یک لپ‌تاپ در حال استفاده یک تاچ‌پد مجزا متصل کنیم کار قابل قبول‌تری نسبت به اتصال ماوس به آن انجام داده‌ایم. به ویژه در حال حاضر که تقریبا تمام لپ تاپ‌ها از قابلیت لمس چند انگشتی بهره می‌برند. در این میان باید گفت که اپل به بهترین روش ممکن این کار را انجام داده است اما ویندوز ۸ نیز رقیب سرسختی به حساب می آید. چرا که طبق تجربیاتم باید بگویم که در حال حاضر سیستم عامل جدید مایکروسافت بهترین گزینه برای دنیای عاری از ماوس است.

البته نباید فراموش کرد که دنیای بازی‌ها مخصوصا بازی‌هایی که در آن نیاز به شلیک تک نفره است نیاز به حرکت‌های سریع و دقیقی است که تنها با ماوس امکان پذیر می‌باشد. همچنین در برنامه‌های ویرایش تصویر نیز کارایی موس بیش از پیش نمایان می‌شود اما خب آینده می‌آید و مسلما در آن شاهد تولید بازی‌ها یا برنامه‌هایی خواهیم بود که با تاچ پدها به راحتی سازگاری داشته باشند. در حال حاضر نیز برخی از بازی‌های کامپیوتری از تاچ پدها پشتیبانی می‌کنند وهمگان به مزیت‌های آن واقفند.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


با این که ظهور تاچ پدهای مجزا امری است که به زودی و در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد، در حال حاضر نیز می‌توان از نمونه‌های مناسبی از این تکنولوژی نام برد ( مجیک ترک پد اپل). در حال حاضر نیز برندهای گوناگون مثل اپل، اچ پی، ویزیو و دیگر تولید کنندگان قطعات کامپیوتری در تلاشند تا پیش از پایان سال سهمی از تولید تاچ پدهای مجزا داشته باشند. پس آیا باید منتظرحضور بیش از پیش تاچ پدها در بازار باشیم و به ماوس به شکل یک وسیله قدیمی و از مد افتاده نگاه کنیم؟ 

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر موفق به تولید گرافن به روشی جدید شدند

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید گرافن در محیط مایع با دمای پایین شدند. این ماده برای تولید صفحات لمسی پیشرفته، سلول‌های خورشیدی و ساخت ایمپلنت وپلاستیک‌های مقاوم به کار می رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیده زهرا مرتضوی مجری طرح گفت: این طرح با عنوان ساخت گرافن بر پایه "کندگی لیزر سوئیچ Q نئودیمیم یاگ از هدف گرافیت در نیتروژن مایع" اجرایی شده است، این تحقیق بررسی فرایند کندگی لیزری و یافتن مکانیزم برهم کنش لیزر با ماده در محیط مایع با دمای بسیار پایین اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این طرح به روش کندگی لیزر انجام شد، اظهار داشت: کندگی لیزری در محیط مایع به عنوان یک روش برای تولید نانو ساختارها تاکنون بارها توسط پژوهشگران خارجی و داخلی به کار گرفته شده است. اما تولید گرافن با روش کندگی لیزری در محیط نیتروژن مایع تا کنون در سطح دنیا مطرح نشده است. در این روش در شرایط مناسب پرتودهی لیزری و با استفاده از یک مایع دما پایین مانند نیتروژن مایع باعث تولید گرافن می شود.

مرتضوی، به بیان نحوه اجرای این طرح پرداخت و ادامه داد: تولید گرافن در محیط مایع دمای پایین چون نیتروژن، آرگون و هلیوم مایع با استفاده از لیزر برای اولین بار در سطح دنیا پیشنهاد شده است. این روش ساده و بدون نیاز به صرف هزینه برای سیستم های پیچیده خلا و کوره های دمای بالا و نیز صرف زمان طولانی قادر به تولید گرافن خالص است ضمن آنکه نیاز به مراحل خالص سازی ندارد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این روش محصول نهایی به راحتی قابل جمع آوری در هر محیط ثانویه دلخواه و بر روی هر پایه مطلوب است، اضافه کرد: با توجه به این امر که شرایط پرتودهی از جمله انرژی لیزر، نرخ تکرار پالس، پهنای پالس و طول موج پرتو لیزر و ادوات تمرکز نور لیزر مانند عدسی به راحتی قابل کنترل هستند، در نتیجه نوع و کیفیت محصولات تولید شده با این روش به راحتی کنترل پذیر است.

وی با اشاره به كاربردهای گرافن، توضیح داد:گرافن کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد که از آن جمله می‌توان به صنایع هوافضا اشاره کرد که به عنوان جایگزین فیبرهای کربن در کامپوزیت ها برای سبک سازی هواپیماها و ماهواره‌های استفاده می شود. علاوه بر این می‌توان از آن به عنوان جایگزین سیلیکون های نیمه رسانا در ترانزیستورها استفاده شود.

مرتضوی تولید پلاستیک‌های سخت و سبک و پوشش‌های شفاف رسانا برای سلول‌های خورشیدی و نمایشگرها را از دیگر کاربردهای گرافن دانست و افزود: این ماده همچنین برای تولید ایمپلنت‌های مستحکم، تولید ابرخازن‌ها و تولید صفحات لمسی LCDها و OLEDها کاربرد دارد.

منبع : زومیت


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

پریزی برای شارژ شدن گجت‌های شما

یک طراحی خوب می‌تواند کاربری و روحیه آدم را عوض کند و به صورت نامحسوسی بر روحیه هم تأثیر مثبت بگذارد. غالبا ما وقتی اگر "داک"ی برای گوشی و تبلتمان نداشته باشیم، موقع شارژ شدن آنها را روی میز یا حتی روی زمین می‌گذاریم، در این میان اگر اندکی وسواس باشیم شاید دیدن روزانه گوشه‌ای از اتاق که در آن شارژها و گجت‌ها با هم پچیده‌اند برایمان خوشایند نباشد.

استودیوی هنر Lebedev یک پریز با ۴ اتصال USB طراحی کرده است که به این بی‌نظمی خاتمه می‌دهد.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


چقدر خوب بود که از این پریزها روی دیوار اتاق‌هایمان داشتیم.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


البته طراحی‌های بهتر و کاراتر از این هم قابل تصور هستند، اما این پریز ساده نشان می‌دهد که با دقت در مشکلات ساده‌ای که روزانه به آنها برمی‌خوریم اما فراموش می‌کنیم و طراحی ابزارهایی برای برطرف کردن آنها، چقدر می‌شود کارآفرین و خلاق بود.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

ژاپنی‌ها به دنبال نامرئی‌کردن صندلی عقب خودرو در هنگام دنده عقب!

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


آخرین باری که دانشگاه کیئو خود را به سرخط خبرها رسانده بود بابت ساخت نمونه اولیه دستگاهی پوشیدنی توسط یکی از تیم‌های تحقیقاتی این دانشگاه بود و حالا ده سال بعد اگر چه همچنان آن دستگاه به مرحله تولید نرسیده اما یک تیم تحقیقاتی دیگر از این دانشگاه ایده و ابتکار واقعا خلاقانه‌ای را مطرح کرده است: طراحی داخلی نامرئی خودرو: برای زمانی که در هنگام دنده عقب بتوانید کاملا اطراف خودرو را به وضوح مشاهده کنید!

تصور کنید در حال پارک دوبل در یکجا هستید و با استفاده از این طرح بتوانید دقیقا فضای باقیمانده پشت خودرو و زاویه آن را ببینید. این واقعا یک رویاست که تاکنون دوربین‌های دنده عقب و تصاویری که بر روی آینه و حتی نمایشگرهای روی داشبورد نمایش داده‌اند، نتوانسته‌اند برآورده کنند و حالا این فناوری وعده تحقق آن را با نمایش هر انچه که در پشت خودرو دیده می‌شود ان هم در تمام زوایا در قالب یک نمایشگر بزرگ می‌دهد طوری که در این حالت احساس می‌کنید در یک خودرو نصفه و نیمه نشسته‌اید و نیمه انتهایی خودرو شما را باد برده است!

هنوز مشخص نشده که در سر این تیم تحقیقاتی ژاپنی چه می‌گذرد و چگونه به دنبال تحقق این رویا هستند اما یک دستگاه تویوتا پریوس را که به این فناوری مجهز شده برای نمایش در نمایشگاه محتوای دیجیتال توکیو ۲۰۱۲ (۲۰۱۲ Digital Content Expo) آماده کرده‌اند. امیدواریم این فناوری هر چه که باشد علاوه بر ارزان‌بودن، فکری به حال مسافرانی که در صندلی عقب نشسته‌اند کرده باشد تا آنها در هنگام دنده عقب بالاجبار پیاده نشوند! راستی چرا در تصویر منتشر شده از یک راننده خانم استفاده شده!؟ آیا ژاپنی‌ها رانندگی خانم‌ها را به عنوان بازار هدف نشانه رفته‌اند؟

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

ناسا امکان شنیدن صدای زمین از فضا را فراهم کرد!

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


تصاویر ماهواره‌ای معمولا تصاویر فوق‌العاده‌ای از دریچه‌ای که زمین از فضا دیده می‌شود در اختیار ما قرار می‌دهد اما حالا نظر شما در مورد صدا چیست؟ اگر مانند ما به این شعر معروف ایرانی اعتقاد داشته باشید که "تنها صداست که می‌ماند" باید به عرض شما برسانم که واقعا با شنیدن صدای زمین از فضا شما هم به همین نتیجه غریب خواهید رسید.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، به تازگی فایل صوتی را منتشر کرده است که در واقع صدای پدیده‌ای است که آن را کروز می‌خوانند و صدای سیگنال‌های رادیوئی حاصل از امواج پلاسمائی است که در کمربند تشعشعی کره زمین یافته می‌شود. این صدا توسط دو کاوشگر فضایی که در حال حاضر و در ماموریتی دو ساله در کمربند تشعشعی کره زمین به سر می‌برند ضبط شده است.

کریگ کلتزینگ از دانشگاه آیووا در این خصوص می‌گوید: این صدا همان چیزی است که از کمربندهای تشعشعی زمین شنیده می‌شود و مثل آن است که ما در گوش‌های یک انسان آنتن‌های رادیوئی نصب کرده باشیم. وی صداهای ضبط شده جدید را یکی از واضح‌ترین نمونه‌ها می‌داند و خاطرنشان می‌کند که حتی می‌تواند از این پس این موضوع بهتر باشد چرا که به دلیل قرارگیری دو کاوشگر با دو گیرنده مجزا می‌توان صدایی استریو را از فضا ضبط کرد.

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

چگونه از روی رودخانه عبور کنیم؟
ایده ای متفاوت برای طراحی پل

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


در توصیف ایده این پل فقط می توان یک چیز گفت: فوق العاده است. تصورش را بکنید که یک پل بر فراز رودخانه با توری آکربات بازی ساخته شود و عابران مانند خرگوش با پریدن از روی آن عبور کنند.

البته احتمالا هنگام عبور گردن چند نفر می شکند! اما اگر زنده و سالم به آن طرف پل برسید خاطره ای فراموش نشدنی خواهید داشت. این پل توسط یک معمار برای مسابقه طراحی پل در پاریس ارایه شده و آنها می گویند با این طرح لذت زندگی شهری را به شما یادآوری می کند.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


هر چند بعید است که در عمل شاهد ساخته شدن این پل باشیم اما دیدن تصاویر آن هم به اندازه کافی مسحور کننده است.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

مرهمی برای دهان سوخته

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


سوختگی دهان با غذا و نوشیدنی داغ، تجربه ای است که همه ما گاه و بیگاه دچار اش می شویم. به خصوص وقتی که غذا خوشمزه است و ما هم عجله داریم. گاهی اوقات آنقدر سوختگی شدید است که ما را از صرف ادامه غذا پشیمان می کند و دردسرهای بعدی تا چند روز ادامه دارد.

حالا محققین دانشگاه تگزاس این نوار باریک را ساخته اند تا مرهمی باشد برای سوختگی دهان. هنگام سوختگی آن را روی محل سوختگی قرار می دهید تا درد و التهاب ناشی از سوختی را کمتر کند. این نوار در واقع حاوی مواد بی حس کننده و ضد التهاب است که سبب تسکین نسبتا فوری محل سوختگی می شود.

خود نوار هم از مواد حل شونده ساخته شده و بعد از مدتی در بزاق دهان حل می شود. می توان آن را به هر نقطه از دهان چسباند و مزاحم ادامه غذا خوردن هم نخواهد شد.

تیم سازنده فعلا مشغول تکمیل طرح شان است. آنها قصد دارند کمی طعم هم به آن اضافه کنند و مدل های مختلفی از این نوار سوختگی دهان تولید کنند تا بتوان از آنها برای سوختگی های شدیدتر دهان هم استفاده کرد. با این حساب شاید این نوارها را تا چند وقت دیگر روی میز رستوران ها ببینیم.

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

پردازشگر ۱۰ هسته ای اینتل سال آینده ارایه می شود

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


تصویر لو رفته جدیدی از نقشه راه شرکت اینتل نشان می دهد که در فصل سوم سال آینده میلادی باید منتظر پردازشگری با نام Xeon E5-2600 V2 بر مبنای معماری Ivy Bridge-EP باشیم. پردازشگری که دارای ۱۰ هسته است و روی مادربوردهای LGA 2011 socket کار می کند.

سی پی یو جدید مصرف انرژی بسیار کمتری هم دارد و با ۱۰ هسته فیزیکی می تواند تا ۲۰ thread را اجرا کند. هر کدام از هسته های این پردازشگر به 256KB کش L2 دسترسی دارند و کل چیپ دارای ۳۰ مگابایت کش L3 نیز هست.

این پردازشگر از رم های DDR3 تا سرعت 1866MHz هم پشتیبانی می کند. البته محصول جدید در واقع از نظر توانایی در انتهای مسیر سال آینده اینتل قرار ندارد. سال آینده باید منتظر پردازشگرهای ۱۲ هسته ای اینتل هم باشید که می توانند تا ۲۴ thread همزمان را اجرا کنند؛ پردازشگرهایی با معماری ۲۲ نانومتری و طراحی ترانزیستورهای سه بعدی. البته آنها را بیشتر در کامپیوترهای سرور خواهیم دید و شاید کمتر کسی بخواهد چنین چیزی را روی کامپیوتر شخصی اش داشته باشد. 

منبع : نارنجی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

هیت سینکی که ۳۰ بار بهتر از بهترین خنک کننده های امروزی است

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


کامپیوترها همواره داغ می شوند و گرما برای قطعات الکترونیکی مضر است. برای اینکه گرمای تولید شده دور شود از فن و هیت سینک (Heatsink یا سینک گرما وسیله ای است دارای پره های متعدد که سطح انتقال حرارت را افزایش داده و قطعات داغی مثل CPU و GPUو VRM ها را خنک می کند) استفاده شده و گرما از کیس خارج می شود. اما Sandia یک طرح مفهومی دارد که ترکیبی از فن و هیت سینک را برای خنک کاری استفاده می کند و بنابر ادعای آنها این طرح قادر است تا ۳۰ برابر بازدهی بهتری نسبت به سیستم های خنک کاری فعلی داشته باشد.

سیستم خنک کاری Sandia شامل یک هیت سینک می شود که با سرعت ۲۰۰۰ دور بر دقیقه می چرخد، درست مثل یک فن که همزمان هیت سینک هم هست. دور بالایی نیست اما نکته اینجاست که چیپ را نیز بلند کرده و در فاصله ای در حد یک هزارم اینچ (هر اینچ برابر با ۲٫۵۴ سانتی متر است) و معلق در هوا نگه می دارد در این صورت مقاومت حرارتی از بین می رود. هوا از بالا وارد هیت سینک شده و بعد از حرکت در داخل شیارها از کناره خارج می شود. این طرح وضعیت جمع شدن غبار را نیز بهتر می کند، مساله ای که برای بازدهی خنک کاری بسیار مهم است. با توجه به اینکه چیپ و سیستم خنک کاری در هوا معلق هستند سیستم بسیار کم صدا خواهد بود. قرار است ساخت این طرح توسط یک کمپانی سخت افزاری انجام شود و شاید به زودی شاهد کاربرد آن باشیم.

منبع: popsci


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

کاغذ دیواری ضد وای فای

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


امروز در مورد بهتر کردن ارتباط وای-فای صحبت کردیم. اما بعضی وقت ها هم ممکن است دلتان بخواهد جلوی این امواج را بگیرید! مثلا اینکه نخواهید همسایه ها هیچ راهی برای ورود به شبکه بی سیم تان داشته باشند. برای عده ای خوش شانس حدس زدن پسورد مودم همکاران و همسایه ها چندان کار مشکلی به نظر نمی رسد. رنگ، گل، میوه، و یا شاید هم نام حیوان مورد علاقه می تواند پسورد مودم وایرلسی باشد که چند متر آنطرف تر در حال کار است و می تواند مورد حمله هکر ها قرار گیرد. البته برای جلوگیری از این کار راه های مختلفی وجود دارد، یکی از آنها استفاده از این کاغذ دیواری ضد وای فای است!

دانشمندان انستیتو پلی تکنیک دانشگاه Grenoble INP طرح یک کاغذ دیواری ضد وای فای را ارائه کرده اند که به دلیل استفاده از کریستال های نقره در غشای آن، می تواند مقابل انتشار سه نوع فرکانس ناشی از عملکرد مودم ها و روتر های وایرلس را سد کند تا به نحوی محیط های مختلف را در برابر استفاده های ناخواسته حفاظت کند.

جالب آنجا است که ساختار آن به گونه ای خواهد بود که بر روی عملکرد تلفن های بی سیم و موبایل مورد استفاده در محیط اختلالی ایجاد نخواهد کرد. برای حفاظت محیط بایستی کلیه سطوح سقف،زمین و دیوار ها را با آن پوشاند و به نظر می رسد که برای فضاهایی که دارای پنجره های بسیار هستند چندان راه کار خوبی محسوب نمی شود.

ایده این کاغذ دیواری و دیگر دیوار های مسدود کننده طرح جدیدی نیست و تقریبا از سال 2004 تلاش های زیادی بر روی ساخت نمونه های تجاری شده است، اما قرار است این محصول فروش خود را در طرح ها و رنگ های متنوع از سال آینده آغاز کند.

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گرمتان است؟ این پیراهن شما را خنک می‌کند!

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


با شروع فصل تابستان و بالطبع افزایش دمای هوا، بسیاری به دنبال مکانی خنک‌تر برای خود می‌گردند و کسی چندان راضی نمی‌شود تا در زیر آفتاب داغ اقدام به یک پیاده‌روی تفریحی نماید!

اما شرکتی به نام آپولو (با ویندوز فون اشتباه نگیرید!!) اقدام به طراحی پیراهنی کرده است که طبق ادعای تولید کننده شما را خنک نگاه می‌دارد. این پیراهن از موادی به نام Phase change Materials ساخته شده است که گرما را از بدن شما به بیرون کشیده و سبب خنک نگاه داشته شدن بدنتان در هوای گرم می‌شود.

البته به جای اینکه این پیراهن هوای گرم را به محیط بیرون انتقال دهد، آن را در خود نگاه داشته و زمانی که شما وارد یک محیط خنک شوید گرما را به شما باز می‌گرداند تا همیشه بدنتان در یک دمای معتدل قرار داشته باشد. البته این تمام هنر پیراهن آپولو نیست و خاصیت ضد باکتریایی آن سبب مصون ماندن بدن در مقابل میکروب‌ها خواهد شد.

این پیراهن هنوز برای عرضه عمومی آماده نشده است اما طبق گفته‌های سازنده به زودی وارد بازار خواهد شد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن چیزی در حدود ۱۲۹ دلار خواهد بود. آیا شما هم یکی از این پیراهن‌ها می‌خواهید؟!

منبع : خوارزمی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

اینتل در حال کار بر روی پردازنده 48 هسته‌ای برای تبلت و تلفن هوشمند

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


هم اکنون که شما این مطلب را می‌خوانید، پژوهشگران اینتل در حال توسعه یک چیپ پردازشی 48 هسته‌ای هستند که می‌تواند قابلیت‌های یک کامپیوتر شخصی را در دستان کاربران قرار دهد. این محققین در شهر بارسلونای اسپانیا مشغول یافتن راه‌هایی برای استفاده و مدیریت هسته‌های پردازشی متعدد بر روی دستگاه‌های موبایل هستند و انتظار دارند تا 5 یا 10 سال آینده چنین چیپ‌هایی را آماده عرضه کنند.

تلفن‌ها و تبلت‌های امروزی 2 یا 4 هسته پردازشی دارند. پردازنده Atom ساخت اینتل نیز 1 هسته دارد. ولی اینتل می‌گوید که با اضافه کردن هسته‌های بیشتر، هر دستگاه موبایل قادر خواهد بود وظایف مختلف را بین هسته‌های متعدد پردازشی توزیع کند که عملکرد کلی را سریع‌تر و مصرف انرژی را کمتر خواهد کرد.

برای مثال، یک هسته می‌تواند مشغول کدگشایی از یک ایمیل دریافتی باشد و همزمان هسته دیگر یک اپلیکیشن را اجرا کند. یا اینکه برخی هسته‌ها برای ارائه عملکرد بهتر، در فرکانس‌ها و سرعت‌های بالاتر کار کنند و همزمان سایر هسته‌ها وظایف ابتدایی پلتفرم را در سرعت‌های پایین‌تر پردازش کنند و به این شکل، عمر باتری دستگاه افزایش پیدا کند.

توزیع وظایف بین هسته‌های مختلف موضوع جدیدی نیست. اخیراً انویدیا این کار را در چیپ موبایل خود با نام تگرا 3 پیاده کرده. این پردازنده 4 هسته اصلی دارد و در کنار آنها 1 هسته صعیف دیگر هست که نیروی پردازشی بالایی مصرف نمی‌کند و تنها برای عملیات‌های سبک به کمک می‌آید. با این حال اختلاف عملکرد 48 هسته با 5 بسیار زیاد خواهد بود و تصور اینکه چه کارهایی می‌توان با آن انجام داد، سخت است. و البته نوشتن آدرس‌های نرم‌افزاری برای این تعداد هسته پردازشی نیز کار آسانی نیست.

اما وجود این چیپ پردازشی می‌تواند منجر به جایگزینی واقعی کامپیوترها توسط دستگاه‌های موبایل شود. چنین دستگاه‌هایی با پردازشگر 48 هسته‌ای و حافظه‌های بالا (که حتماً‌ تا آن موقع از راه خواهند رسید) می‌تواند کل برنامه‌ها و محتواهای یک کاربر را در خود جای دهد و در عین حال هر موقع که لازم بود، می‌توان برای نمایش محتوا دستگاه موبایل را به یک نمایشگر بزرگتر متصل کرد.

ضمن اینکه تا 5 یا 10 سال آینده، تکنولوژی‌هایی نظیر بینایی کامپیوتری، تشخیص گفتار و واقعیت افزوده نیز به سطوح بالاتری سوق می‌یابند و بنابراین نیاز به توان پردازشی بالا برای اجرای بی مشکل آنها، وجود پردازشگرهای 48 هسته‌ای را لازم می‌کند.

مدیر ارشد بخش تکنولوژی در اینتل، آقای جاستین رَتنر می‌گوید: "من فکر می‌کنم که گرایش به رابط‌های کاربری طبیعی‌تر برای برقراری ارتباط انسانی با کامپیوترها در آینده، عامل اصلی تعیین سطح نیازهای پردازشی خواهد بود. داشتن تعداد زیادی هسته پردازشی برای ارائه سطوح بالای توان پردازشی در عین بهینه‌سازی مصرف انرژی، راه درست برای ارائه یک چنین عملکرد پردازشی سطح بالایی است."

اینتل روی ‌آینده سرمایه‌گذاری کرده. آینده‌ای که در آن تلفن‌های هوشمند می‌توانند نقش کامپیوترهای اصلی ما را ایفا کنند و با آن کمتر از 10 سال فاصله داریم. 

منبع : نارنجی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

اسکنر قابل حمل Doxie برای دوران جدید

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


این روزها انواع و اقسام اسکنرهای پرتابل به بازار ارایه می شود و این هم یک اسکنر جدید با طراحی زیبا از شرکت Doxie، این محصول با پشتیبانی از کارت حافظه 2 گیگابایتی میتواند اسناد و عکس های شما را به راحتی و با فشردن یک دکمه اسکن کند.

شما میتوانید این اسکنر را به راحتی با خود حمل کرده و در هر جایی از آن استفاده کنید. سایز این اسکنر نیز به اندازه ای کوچک است که به راحتی درون یک کشو جا می شود. بعد از اسکن کردن نیز فایل های شما به صورت اتوماتیک به فایل های پی دی اف قابل جستجو تبدیل می شوند و میتوانید به راحتی آن ها را به کامپیوتر یا آیفون و آی پد خود منتقل کنید. بنابراین این اسکنر دارای یک نرم افزار OCR داخلی است.

به علاوه با استفاده از اپلیکیشن مخصوص این اسکنر میتوانید فایل های اسکن شده را به دراپ باکس، Evernote و... منتقل کنید. این اسکنر به وای فای مجهز نیست و قیمت آن نیز 149 دلار می باشد. 

منبع : نارنجی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

تماشای فیلم های یوتیوب در آیفون بصورت سه بعدی


آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با گوشی آیفون خود به تماشای فیلم آن هم به صورت سه بعدی بنشینید؟ شاید در جواب بگویید این گوشی محبوب چنین امکانی را ندارد اما باید گفت یکی از نقاط قوت آیفون علاوه بر اپلیکیشن های کاربردی و زیاد، لوازم جانبی و ابزار ارایه شده توسط شرکت های گوناگون برای استفاده بهتر و راحت تر از این محصول اپل است.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

یک شرکت ژاپنی ابزاری جالب عرضه داشته تا بتوان با iphone به تماشای فیلم های سه بعدی پرداخت. در واقع این ابزار یک کیس مخصوص آیفون است که گوشی درون آن قرار گرفته و با دو چشمی آن می توان صفحه نمایش را به صورت سه بعدی تماشا کرد.با این کیس می توان به سادگی فیلم های آپلود شده بر روی سایت یوتیوب را سه بعدی مشاهده کرد. قیمت این وسیله و ایده نسبتا خوب ۲۵ دلار می باشد.

منبع : 1 آی تی بلاگ


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

هدفون با امکان پخش موسیقی


هدفون یکی از مهم‌ترین ابزار برای افرادی است که بیشتر اوقات فراغت خود را به گوش فرا دادن به موسیقی اختصاص می‌دهند، می‌باشد و همین به صنعتی پول ساز تبدیل شده است مخصوصاً در حال حاضر که گوشی‌های هوشمند و دستگاه های پخش موزیک جزئی از زندگی هر فرد شده است. کیفیت ، قیمت و وزن مناسب فاکتورهای انتخاب یک هدفون خوب است اما اگر هدفون خود امکان پخش موزیک را داشت خیلی بهتر بود زیرا هم نیاز به داشتن یک موزیک پلیر برطرف می‌شود و هم در هزینه صرفه جویی می‌شود.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

DNSB-80677 هدفونی است که تمام این قابلیت‌ها را یکجا دور هم جمع کرده است و می‌تواند همراه مناسبی برای گوش دادن به موزیک باشد.این هدفون که دارای طرح هدفون‌های قدیمی می‌باشد با پشتیبانی از کارت حافظه SDHC تا میزان ۳۲ گیگابایت فضای زیادی را برای ذخیره موزیک را به دارنده آن می‌دهد و فرمت های mp3 و wma را پشتیبانی می‌کند. دکمه های کنترل موزیک بر روی بدنه بیرونی گوشی تعبیه شده است و با هر بار شارژ می‌توان تا ۱۶ ساعت موسیقی به صورت مداوم گوش داد. این هدفون تنها ۱۶۰ گرم وزن دارد و قیمت آن ۲۰۰۰ ین ژاپن معادل ۲۵ دلار می‌باشد.

منبع : 1 آی تی بلاگ


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

EcoXpro اسپیکر و کیس ضد آب برای گوشی‌های هوشمند


لوازم الکترونیکی و دیجیتالی میانه خوشی با آب و رطوبت ندارند و هیچ یک از دارندگان آن‌ها دوست ندارند گجت های الکترونیکی خود را درون آب ببینند اما ابزار و وسایلی هست که این اجازه را به آن‌هایی که می‌خواهند حتی در شرایط رطوبتی گجت های خود را همراه داشته باشند. EcoXpro می‌تواند یک نمونه موفق از این ابزار باشد.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


EcoXpro یک اسپیکر ضد آب است که درون آب هم می‌توان با آن به موسیقی گوش داد. این اسپیکر به گونه ای طراحی شده است که می‌توان گوشی هوشمند خود را اعم از آیفون ، اندرویدی یا ویندوز فونی و یا هر دستگاه پخش موزیک را در درون آن قرار داد و به کمک پورت ۳٫۵ میلی متری آن را به کیس متصل و حتی درون آب هم از موسیقی لذت برد. این اسپیکر می‌تواند به مدت ۳۰ ساعت بر روی آب شناور باشد و به پخش موزیک ادامه دهد و قیمت آن ۸۰ دلار می‌باشد.

منبع : 1 ای تی بلاگ


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

موس بی سیم هوایی

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


طراحی گجت های متفاوت کامپیوتری برای طراحان آنها هیجان خاصی داشته است به طوری که اخیرا طراحی های متفاوتی برای کیبورد،ماوس،اسپیکر و سایر قطعات کامپیوتری مشاهده شده است.یکی از این طرح های متفاوت ساخت ی موس بی سیم است که همانند یک دستکش در دست قرار گرفته می شود و با حرکت دست می توان نشانگر موس را حرکت داد .

شیوه کار آن به این شکل است که از طریق انگشت اشاره و انگشت شصت ، مانند دستکش در دست قرار گرفته می شود و با حرکت انگشت اشاره نشانگر موس به حرکت درمی آید.بر روی انگشت اشاره سه دکمه تعبیه شده است که برای کلیک راست،کلیک چپ و توقف آنها بوده و از طریق انگشت شصت می توان سه کلید دلخواه را کلیک کرد.

منبع : وبلاگ فارسی


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

عصبانیت خود را سر این موبایل خالی کنید

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


پس از آنکه شرکت های طراحی و تولید گوشی های تلفن همراه دیگر مثل سابق، قالب های جدید و مورد استقبالی را برای ساخت گوشی پیدا نکردند به سراغ افزودن تکنولوژی و کاربری هایی رفتند که در عموم مردم وجود دارد و کاربران علاقه دارند آن امکانات خاص را روی گوشی خود داشته باشند.

در جدیدترین نوع از این ابتکارات، شرکت ژاپنی ان.تی.تی گوشی موبایلی را با امکانی خاص به بازار عرضه داشته است که این گوشی دارای صفحه‌ نمایشی ۵ اینچ است.

این موبایل خاص مجهز به فناوری ویژه ای است. به این معنی که در دو طرف گوشی سنسورهایی تعبیه شده و چنانچه کاربر گوشی را بفشارد، روی صفحه‌ نمایش موبایل خود می ‌تواند میزان فشاری را که به هر طرف گوشی وارد می ‌کند، ببیند.

این محصول با تلفیقی از نرم ‌افزار و سخت‌ افزار شکل گرفته و کاربر می‌ تواند عصبانیت خود را با فشردن گوشی موبایل، بدون این که آسیبی به آن وارد شود، خالی کند. از سوی دیگر این شرکت ژاپنی تدبیری را به کار گرفته است که کاربران می توانند با تغییر میزان فشار به گوشی، عملکردهای متفاوتی را تعریف کنند تا گوشی به اجرا بگذارد.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

بزرگترین مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی در فرانسه


فرانسه با دارا بودن نیروگاه های اتمی جهت تهیه و تامین انرژی مورد نیاز خود در اروپا معروف است اما این دلیل نمی شود این کشور چشمان خود را بر روی تامین انرژی از طریق منابع ارزانتر و سالمتر ببندد مخصوصا با توجه به اتفاقات اخید در خصوص نیروگاه اتمی ژاپن که به نوعی بیم استفاده از این انرژی را در بین مردم و سران کشورها انداخته است . در فرانسه مزرعه ای با مساحت ۸۹ هکتار ایجاد شده که محصول آن نیروی برق با استفاده از انرژی پاک خورشیدی است . در این مساحت پنل های خورشیدی در سطحی وسیع برای مهار و تبدیل نیروی خورشید ایجاد شده اند که قرار است در سال ۱۸٫۲ مگاوات برق تولید نماید و در راستای تکمیل پروژه قرار است این مساحت به ۲۰۰ هکتار برسد و سالیانه ۱۰۰ مگاوات برق از این مزرعه ( یا همان نیروگاه خورشیدی ) تولید شود. این پروژه با این میزان توان تولید سالیانه بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اروپااست و باید دید نتیجه اینگونه حرکت ها منجر به دست کشیدن کشورهایی چون فرانسه از انرژی هسته ای – باتوجه به خطرات و مخاطرات آن – و رویکردی رو به جلو به سمت انرژی پاک و سبز خورشیدی خواهد داشت ؟؟

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

با یک جفت از این کفش‌های جی.‌پی.‌اس دار هرگز گم نخواهید شد!


استفاده از مسیریاب‌های جی.پی.اس در کفش‌ها ایده جدیدی نیست اما این یک جفت کفش طراحی شده توسط دومینیک ویلکاکس قرار نیست مکان شما را به مادر عزیز و یا مقامات ذیربط گزارش دهد و تنها به‌نحوی به شما در پیدا کردن مسیر درست در صورت رفتن در مسیر اشتباه کمک می‌کند.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


در این کفش‌ها، که در واقع تحت پروژه موسوم به پروژه ردپای جهانی در نورث‌همپتون‌شایر سفارش داده شده‌اند، یک مسیریاب جی.پی.اس در نوک کفش به‌کار گرفته شده و آنتن آن نیز در انتهای کفش قرار گرفته است. ال.ئی.دی‌های تعیین مسیر و جهت‌دار نیز در قسمت جلو و برروی قسمت بالایی انگشتان پا دیده می‌شوند. این ال.‌ئی.دی‌ها به صورت نقاط دایره‌ای دیده می‌شوند. اما آیا این ال.ئی.دی‌ها همواره روشن هستند!؟ نه! تنها کافیست با اشاره پاشنه در واقع یک کلیک بر روی حسگر این مسیریاب انجام دهید تا ال.ئی.دی‌ها روشن شده و مسیر را نشان دهند!


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


کافیست پیش از پوشیدن این کفش مقصد خود را در آن تنظیم کنید که می‌تواند به طور مثال مقصد همیشگی شما به عنوان خانه باشد در غیر این صورت باید از نرم‌افزار نقشه این کفش استفاده کنید و مسیر خود را به آن اعلام کنید!


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


باید اعتراف کنم که ال.ئی.دی‌های روی پنجه جلویی کمی بچه‌گانه به نظر می‌آیند اما خب به هر حال این یک ایده است و تا رسیدن به یک محصول تجاری ممکن است دیگر این نظر را نداشته باشیم و شاید حسگرهای لمسی جایگزین این ال.ئی.دی‌ها شوند و با فشار اندکی بر روی پنجه شما متوجه مسیر درست شوید! این ایده بهتری نبود!؟

منبع : فارنت


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

حرکت چشم‌های شما تبدیل به رمز عبورتان خواهند شد


اگر نگوییم موضوع امنیت در دنیای کامپیوترها مهم‌ترین ضروریت برای ورود به این مجموعه است، بدون شک باید آن‌را یکی از لازمه‌های اولیه برای در نظر گرفتن به حساب آورد. این موضوع از زمان پدیدار شدن شبکه اینترنت اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و کارشناسان مختلفی در صدد پیدا کردن شیوه‌های امن‌تری برای حفظ امنیت کاربران هستند.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


در تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ایالتی تگزاس، محققان به تکنولوژی جدیدی در این رابطه دست پیدا کرده‌اند تا از طریق حرکات چشم افراد، امکان ایجاد رمز عبوری متمایز را برای آن‌ها داشته باشند.

در این شیوه، شما کافی است به دوربین کامپیوتر خود نگاه کنید تا بر اساس شکل حرکت چشم‌ها، شناسایی شده و وارد سیستم‌تان شوید. بر اساس تئوری‌های موجود (مانند اثر انگشت)، هر شخصی چشم خود را به شکل متفاوتی حرکت می‌دهد و نمی‌توان دو نفر را با یک شکل حرکتی پیدا نمود.

دانشمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند عقیده دارند برای تکمیل شیوه تشخیص دقیق حرکت چشم افراد نیازمند اطلاعات تکمیلی بیشتری هستند که ممکن هست به حداقل ۳ سال و یا بیشتر زمان نیاز داشته باشد.

منبع : وبلاگینا


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

آخرین پرواز آزمایشی مافوق صوت آمریکا، در سال 2013

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


مدیران برنامه آخرین هواپیمای نظامی تجربی بدون سرنشین آمریکا که برای پرواز در شش برابر سرعت صوت طراحی شده از طرح پرتاب آزمایشی آن در سال آینده خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سومین پرواز آزمایشی هواپیمای Waverider یا X-51A چند ثانیه پس از پرواز در ماه اگوست بر روی اقیانوس آرام از هم گسست. مقامات نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر در مورد امکان پرواز هواپیمای چهارم و زمان آن اظهار بی‌اطلاعی کردند.

نتایج اولیه از بررسی بر روی دلیل بروز مشکل در پرواز ماه اگوست نشان داده که یک مساله ارتعاش تصادفی باعث شده یکی از باله‌های کنترل کننده زودتر مستقر شود؛ اگرچه هنوز مشخص نشده که آیا این امر دلیل اصلی آن بوده یا یک اختلال نرم‌افزاری یا قدرتی باعث آن بوده است.

هواپیمای Waverider برای دستیابی به سرعت شش ماخ یا بالاتر طراحی شده بود که شش برابر سرعت صوت بوده و مسافت میان نیویورک تا لندن را در کمتر از یک ساعت طی خواهد کرد. تحلیلگران گفته‌اند که ارتش آمریکا قصد دارد از این برنامه برای ساخت موشک‌های دارای کلاهک غیرهسته‌یی جهت دستیابی به هر منطقه از جهان در کمتر از یک ساعت استفاده کند.

نتایج بررسی‌ها بر روی آزمایش ناموفق سال جاری قرار است تا نیمه ماه دسامبر تکیمل شود. به گفته کارشناسان، در حال حاضر مهندسان آخرین هواپیمای آزمایشی این برنامه را برای اواخر بهار یا اوایل تابستان 2013 اصلاح کرده‌اند.

چهار هواپیمای X-51A برای ارتش آمریکا ساخته شده که به گفته نیروی هوایی، تنها یکی از آنها توانسته مدت بیش از سه دقیقه را در سرعت نزدیک به پنج برابر سرعت صوت در یک پرواز آزمایشی در سال 2010 به ثبت برساند. این هواپیماهای تجربی قرار است در پایان پروازها سقوط کنند و بازیافتنی محسوب نمی‌شوند.

پس از جدا شدن از یک بمب‌افکن B-22، یک تقویت‌کننده موشک سوخت جامد در مرحله ابتدایی پرواز هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد تا با کشیدن هوا به داخل در زمان حرکت رو به جلو بتواند سرعت را بالا ببرد. هزینه این هواپیماها به دلیل محرمانه بودن بخش زیادی از این برنامه نامعلوم باقیمانده است.

ناسا در سال 2004 توانست با یک هواپیمای دارای قدرت جت به سرعت 9.6 ماخ یا حدود 11 هزار کیلومتر در ساعت برسد اما دستگاه مورد استفاده آن موسوم به X-43 تنها برای چند ثانیه پرواز کرد و موتور مسی آن نتوانست در برابر این سرعت مقاومت کند.

مهندسان امیدوارند که هواپیمای مافوق صوت X-51A بتواند برای پنج دقیقه به پرواز ادامه دهد. برای محافظت از این هواپیما در برابر حرارت بسیار زیاد از کاشی های عایق استفاده شده که بر روی شاتل‌های فضایی ناسا نیز نصب شده بود. پرواز مافوق صوت معمولا از سرعت پنج ماخ آغاز می‌شود که پنج برابر سرعت صوت است.

منبع : کنجکاو


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

فناوری جدید جزوه‌نویسی به شیوه دیجیتال

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


این روزها جزوه‌نویسی و نت‌برداری به شیوه سنتی هم در معرض هجوم فناوری‌های نوین قرار گرفته است. برای مثال حالا دیگر قطعا می‌شود گفت كه استفاده از پست الكترونیك و ارسال پیام‌های كوتاه جایگزین اسناد كاغذی شده است.

اما اگر ازجمله افرادی هستید كه همچنان علاقه‌مندید جزوه‌هایی كه با دستخط خودتان نوشته می‌شود را مطالعه كنید یا به نت‌برداری از طریق صفحه كلید تبلت یا گوشی تلفن همراهتان عادت ندارید این نوید را به شما می‌دهیم كه فناوری‌های دیجیتالی برای این خواسته شما هم چاره‌ای اندیشیده است. در حقیقت این ابزارك دیجیتال پل ارتباطی میان شیوه‌های ارتباطی آنالوگ و دیجیتال است.

این ابزارك یك سیستم الكترونیكی قابل حمل است كه از نظر ظاهری شبیه به یك خودكار طراحی شده است، اما در حقیقت ساختاری به مراتب پیچیده‌تر دارد. در یك طرف این خودكار الكترونیك نمایشگر بسیار كوچكی وجود دارد كه هرآنچه با استفاده از قلم روی سطح (هر سطحی) می‌نویسید را ردیابی كرده و نسخه‌ای از آن را در حافظه سیستم ثبت می‌كند.

همچنین كلیدهای كوچكی نیز روی بدنه آن طراحی شده است كه به شما این امكان را می‌دهد تا متنی كه نوشته‌اید را از طریق Wi Fi با افرادی را كه مورد نظرتان است به اشتراك بگذارید. این سیستم می‌تواند افرادی كه در اطراف شما در وضع فعالی قرار دارند شناسایی كند.

به این ترتیب با استفاده از دستخط خودتان متنی را روی هر سطحی یادداشت می‌كنید. حسگرهای فوتوالكتریكی كه در نوك این قلم دیجیتال وجود دارد نوشته‌های شما را ردیابی می‌كند و در صورت درخواست شما نسخه‌ای از آن را به روش Wi Fi به هر شخص یا ابزاری كه مدنظرتان باشد ارسال می‌كند.

از سوی دیگر هر فرد دیگری نیز می‌تواند به همین طریق متنی را به قلم دیجیتال شما ارسال كند و شما این متن ارسال شده را روی نمایشگر آن مشاهده كنید البته این سیستم امكان ارسال نامه‌های رسمی را فراهم نمی‌كند و تنها از این روش می‌توان برای نت‌برداری یا جزوه نویسی و ارتباطات نوشتاری دوستانه استفاده كرد حتی استاد نیز می‌تواند از این روش برای ارسال متن مورد نظر به دانشجویانی كه در كلاس درس حضور دارند استفاده كند.

البته باید پذیرفت امكانات این ابزارك نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای ارتباطات نوشتاری میان افراد یا حتی گفت‌وگوی كلامی یا به‌طور كلی دیگر شیوه‌های ارتباطی میان افراد باشد.

اما به نظر می‌رسد سهولت كاربرد آن بتواند زمینه‌ساز گسترش كاربرد این ابزار در زمینه‌های مختلف باشد و بزودی كاربردهای متنوع دیگری از آن ظهور خواهد كرد.

منبع : کنجکاو


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

تصاویر روش جدید برای آشپزی بدون اجاق!

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


بیرون از خانه و جایی که امکان روشن کردن آتش برای پختن غذا وجود ندارد، چه باید کرد؟ اهل سفرها و آن‌ها که دل به دشت و بیابان می‌زنند خوب می‌دانند که همیشه امکان درست کردن آتش یا همراه داشتن یک اجاق کوچک برای طبخ غذا در محیط بیرون مقدور نیست.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


اما این توپ‌های جادویی راهی هستند برای این که بتوان قابلمه را روی زمین سرد گذاشت و بدون اجاق غذا پخت، این توپ‌ها فعلاً به تولید نرسیده‌اند و تنها یک طراحی مفهومی هستند از چیزی که در ذهن طراحان آن‌هاست.

این گوی‌های آتشین در خود انرژی ذخیره می‌کنند و در موقع نیاز می‌توانند انرژی ذخیره شده را به حرارت تبدیل کنند، حالا تنها باید منتظر ساخته شدن این وسیله جدید بود و البته در خوردن غذاهایی که با آن طبخ می شود حواس جمع که یک وقت این گلوله های آتشین را قورت ندهیم.

منبع : کنجکاو


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

دستکشی که در هوای سرد موبایل می شود


برای شماره گیری با این دستکش تنها کافیست که با فعال کردن فرمان صوتی گوشی انگشت کوچک را به دهان نزدیک کرده و نام فرد مورد نظر را گفت، این ایده جالب قطعا برای کشورهای سرد سیری و فصول سرد سال مناسب است
فان مهر : هیچ کس علاقه ای ندارد که در هوای سرد دستش را از جیب بیرون بیاورد و با تلفن همراه صحبت کند و حتی اگر در هوای سرد دستکش هم در دست باشد شماره‌گیری با موبایل سخت است و نگه داشتن آن هم همین‌طور و ممکن است از دست سر بخورد.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


این مسئله باعث شده تا عده‌ای از مهندسان خوش ذوق دستکشی بسازند که با آن نیازی به در دست گرفتن تلفن برای جواب دادن نباشد، این دستکش دارای یک میکروفون در انگشت کوچک و بلند گویی در نوک انگشت شست است و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


برای شماره گیری با این دستکش تنها کافیست که با فعال کردن فرمان صوتی گوشی انگشت کوچک را به دهان نزدیک کرده و نام فرد مورد نظر را گفت، این ایده جالب قطعا برای کشورهای سرد سیری و فصول سرد سال مناسب است اما استفاده کنندگان این دستکش تا زمانی که مردم این اختراع را بشناسند و به آن عادت کنند باید با نگاه‌های بهت زده دیگران کنار بیایند.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

روباتی که خواب شما را نقاشی می کند


در یک ابداع تازه، قرار است روباتی، الگوهای خواب مهمانان چند هتل را با استفاده از قلم‌مو و یک بوم سیاه، به تصویری هنری تبدیل کند. هنوز فرصت برای شرکت در این پروژه باقی است.
فان مهر : معمولا سنجش‌هایی که در مورد خواب انجام می‌گیرند، با استفاده از حس‌گرهای متصل شده به سر فرد در حالت خواب صورت می‌گیرند و نمودارها و گراف‌هایی را در بر می‌گیرند که بر اساس امواج مغزی به دست می‌آیند. اما حالا، روباتی ساخته شده که از روشی مشابه برای خلق نوعی هنر استفاده خواهد کرد. این روبات بخشی از یک پروژه شش هفته‌ای به نام تجربه هنر خواب است که در هتل‌های آیبیس در کشورهای فرانسه، آلمان و انگلستان در حال اجراست.


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به گزارش دیسکاوری، این کار با ۸۰ حس‌گر کار گذاشته شده در رختخواب اتاق هتل آغاز می‌شود. این حس‌گرها مولفه‌های خواب را در فاصله زمانی نیمه شب تا ساعت هفت صبح ثبت می‌کنند، از جمله حرکت، دمای بدن و صدا. این اطلاعات از طریق بی‌سیم به روباتی منتقل می‌شود که در پاریس قرار دارد. روبات از یک الگوریتم برای تبدیل اطلاعات رسیده به یک اثر هنری استفاده می‌کند و آن را با استفاده از مجموعه‌ای از قلم‌موها روی یک بوم سیاه به تصویر می‌کشد. نتیجه، یک تصویر زیبا از چیزی است که به نظر می‌رسد خواب فرد بدان شباهت دارد. شاید این کار،‌ ترکیب کردن بهترین یافته‌های علمی با هنر باشد.

قرار است که ۴۰ مهمان هتل الگوهای خواب خود را به اثری تبدیل کنند که شاید بتوان گفت تا به امروز، جالب‌ترین نوع هنر مرتبط با خواب باشد. مجموعه مهمانانی که در پاریس می‌توانند در این پروژه شرکت کنند، تکمیل شده است، اما اگر به این پروژه علاقمند شده‌اید و در این ماه، در یکی از شهرهای برلین یا لندن خواهید بود، می‌توانید با مراجعه به صفحه ایبیس در فیسبوک شانس خود را برای داشتن یک اثر هنری از خوابتان امتحان کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایت از سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 823
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 828
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 164
  • بازدید امروز : 287
  • باردید دیروز : 404
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,552
  • بازدید ماه : 23,075
  • بازدید سال : 178,805
  • بازدید کلی : 2,056,241